Направено е проучване от "Raymond James", като въпросът към хората не е бил какво предпочитат, а какво не биха си купили. Резултатът е доста разочароващ за канадската компания, тъй като 71% от потребителите са зявили, че не искат да имат нищо общо с бранда BlackBerry.
Въпреки всичко обаче, BlackBerry се радва на голям интерес в последните месеци и дори Торстен Хайнс, които е шеф на компанията заяви, че популярният iPhone е старомоден телефон с остаряла операционна система. Факт е, че канадците доста бързо продадоха 1 млн. броя от серията BlackBerry 10 на Brightstar, а и армията на САЩ използва за своите служители именно марката BlackBerry, заради високото ниво на сигурност при мобилните устройства. Освен това Telefonica получи 200 млн. долара, за да се сдобие със смартфони на кандския производител. Това обаче не означава, че потребителите са заинтригувани от BlackBerry, като най-предпочитаните марки в момента са Samsung и Apple.
Инвеститорите и борда на директорите на BlackBerry ще имат трудната задача да си върнат лидерските позиции и сега те отново трябва да печелят доверието на клиентите. Ще се справят ли с тази не лека задача или лошата тенденция ще се засили, предстои да разберем.