Рейтинг системата на Twitter Nielsen TV е от днес лайв в САЩ. Партньорството бе обявено първоначално в края на 2012 година и ето че компанията ще създаде метрика, която ще измерва до каква ТВ аудитория се достига в Twitter.
Услугата ще измерва броя туитове, които споменават специфично шоу, но по-важното е, че ще се гледа до колко други акаунта достигат туитовете. Например последните серии на Breaking Bad събират 1.2 милиона туита, но тези туитове достигат до 9.3 милиона Twitter акаунта. Това са цифрите, които рекламодателите биха платили, особено ако микроблогинг платформата продължава да се развива в тази посока.
Вицепрезидентът на SocialGuide, Andrew Somosi, чиято компания без избрана от Nielsen по-късно миналата година, казва, че има много техники, които записват туитовете за някои шоута и могат да се приложат полезни филтри. Например компанията може да проследява туитове от аудиторията на шоуто NBC като се филтрира думата “community”.
Гледайки напред, Casey вижда бъдеще, в което ще може да разглеждат данните в още по-големи детайли. Един пример включва това да се определи дали знаменитост туитва за собственото си шоу срещу това какви туитове се получават от публиката. Такова разделение може да има голямо влияние върху метриките, които взимат предвид и милионите Twitter последователи, които имат знаменитостите.
Не е ясно колко рекламодатели са се записали за рейтинг системата.