Името Sputnik (Спътник) отдавна ни е познато в историческите книги и „приказките” за астрономия. Нов руски проект с твое могъщо име планира да се включи в област, в която САЩ има голяма преднина в лицето на Google, свят на могъщи търсещи машини.
Rostelecom, държавната телеком услугата на Русия, се е заела със задачата да създаде търсеща машина, която да се пребори с Google, както и с местния лидер в онлайн търсенето Yandex..
Дори и с подкрепата на държавата обаче, Sputnik трябва да се подготви за ожесточена борба. На своя сайт Yandex твърдят, че към момента генерират 62% от целия трафик на търсене в Русия.
Наскоро случилите се събития обаче дестабилизират компанията, тъй като Yandex загуби своя съосновател, Ilya Segalovich, който почина от рак през юли. Това довежда до спад в цената на акциите на Yandex и поява на съмнения за дългосрочното бъдеще на компанията.
В момента Yandex е пазарен лидер, а Google „изостава” с грубо 25% в света на руските потребители, които търсят информация онлайн. Rostelecom може би пуска Sputnik точно навреме.
Rostelecom вече е инвестирала 20 милиона долара в търсачката. Сайтът вероятно ще е достъпен на www.Sputnik.ru, и се очаква да бъде пуснат по някое време в първото тримесечие на 2014 година.
Rostelecom отказват да предоставят повече информация за момента.