Музикалната индустрия претърпява развитие, тъй като присъствието на дигиталната музика доведе до спад в продажбите. Продажбите изглежда, че се стабилизират около 2011 и 2012 година, но след това се сблъскват с друга голяма сила, стрийминг услугите за музика.
Последните данни на Billboard и Nielsen разкриват, че 4.6 % е спадът в общия обем продажби на албуми и са регистрирани продажбите през първата половина на 2013 година. Изглежда, че продажбите на дигитални даунлоуди са спаднали с 2.3 % докато продажбите на дискове бележат спад от 14%. Общият обем на стрийминг услугите за музика обаче се увеличава с 24% към средата на годината.
Това не са добри новини за Apple, сегашния топ търговец на музика. Но за разлика от прехода от CD към дигитална музика, който е съпроводен от възход на музикалното пиратство (и спад в продажбите), стрийминг услугите са музика са все още добър източник на приходи за творците.
Услуги като Rhapsody, Spotify и Pandora всички предлагат достъп до голям каталог от музика, която се предлага безплатно в замяна на реклама или са валидни други рестрикции. В противен случай, много услуги предлагат платен абонаментен модел, който ще оттърве потребителите от рестрикциите и дори позволява стрийминг през мобилно устройство. Може би този начин за печелене не е толкова доходоносен като добрите стари дни, когато се продаваха CD-та и касети, но теглене за 99 цента е по-добре от нищо.
Стриймингът изглежда, че е правилният избор, въпреки че Apple се движат напред със своето iTunes Radio, което ще се опита да презареди индустрията на дигиталното теглене като в същ