Компанията "Morgan Stanley", която следи развитието на този силноконкурентен бранш изнесе информация, според която Apple държат 45.6% от продажбите на таблети. Интернет гиганта Google и неговите Android OS устройства обаче изпреварват гиганта от купертино, като са реализирали 46.2% от световните продажби на таблети. Това се случва за първи път, данните са анализирани според последното тримесечие.
От "Morgan Stanley" обаче очакват, че много скоро сили отново ще бъдат обърнати, а не трябва да пропускаме факта, че навлизаме в един доста сериозен празничен сезон, в който потребителите са по-склонни да харчат пари за мобилни джаджи и ще бъде интересно да видим как ще се развие пазара на таблети. Apple вече започна да си възвръща позициите с новите модели iPad mini и iPad Air, но и останалите производители работят упорито, като битката за лидерството на пазара е ожесточена.