Доминантната позиция на Google спрямо всички други търсещи машини на планетата е факт, но обхватът на доминантната позиция на търсачка често не се изследва по всички възможни вертикали. Едно от последните изследвания на SEOMoz и SEO Slingshot хвърля малко светлина върху позициите на най-обичаната търсачка в света.
Изследването представя Google срещу Bing, набиращата силни позиции търсачка на Microsoft.
Измерени са фактори като Click-through-rate, поведение при търсене, месечен
брой заявки и т.н. Не е учудващо какви
цифри имаме в тези категории. Google все още води в броя на месечни заявки
с около 12 456 000 000 търсения
или около 65.1% от общия брой търсения онлайн. Търсачката също така има
доминантна позиция сред търсенията на различни браузъри. Около 117,000,000
месечни търсения за Google са направени именно в конкурентната търсачка, Bing. Bing
на свой ред е търсена само около 4 000 000 пъти месечно в търсачката
на Google.
Но вероятно най-голямата изненада е била колко много Google доминира заявките за търсене на мобилни устройства. Според доклада, Google обработва около 97% от мобилните търсения. В много стриктни условия това означава, че алгоритъмът за търсене на Google доминира дори в света на мобилните устройства, място, където Apple и Microsoft имат патентовани алгоритми за търсене.
Ще забави ли своите темпове Google? Едва ли ще е много скоро това ще се случи. Една много интересна книга, излязла наскоро, “Googled: The End of The World as We Know It”, вероятно най-добре описва как Google планира за завладее света и на какво е готова една от най-големите технологични компании на нашето съвремие.