Twitter създаде инструмент за анализ на интернет трафик, който е създаден с идеята да даде възможност на собствениците на уеб сайтове да анализират по-добре посещенията, които идват от популярната микроблогинг платформа.
Новият онлайн инструмент се казва Twitter Web Analytics и ще дава информация и за това колко пъти даден tweet е бил споделян в социалната мрежа. Новият тул комбинира в себе си новата технология, която Twitter придоби със закупуването на BackType през юли 2011 г., както съобщи основателят на BackType Кристофър Голда в Twitter Developers блога.
"Днес ние обявяваме официално пускането на Twitter Web Analytics - инструмент, който ще помогне на притежателите на сайтове да анализират по-задълбочено колко трафик получават от Twitter и доколко добре е интегриран сайтът им със социалната мрежа", каза още Голда.
Новият софтуерен продукт има 3 основни предимства: помага на уебмастърите да научат каква част от тяхното съдържание е било споделено из социалната мрежа, да установят колко точно трафик получават от Twitter и за измерване на ефективността на интегрираните в сайтовете Tweet бутони.
Полезният онлайн инструмент ще бъде пуснат тази седмица като първоначално ще е достъпен само за ограничен брой партньори на социалката, а за всички останали той ще бъде достъпен "през следващите няколко седмици", според Кристофър Голда.