Twitter направи първите стъпки да стане публична и ето че компанията ни предлага да погледнем към някои ключови цифри, свързани с 7 годишното съществуване на микроблогинг услугата. От приходи от реклама до активни потребители, оценка на компанията и бъдеще, просто се подгответе.
Основана през 2006 година, Twitter започна да тества реклами през април 2010 година, генерирайки 7.3 милиона долара за година. Продажбите на реклама скочиха до 77.7 милиона долара през следващата година и рекламата се превърна в основен източник на приходи за компанията като цифрата стигна до 269.4 милиона долара през 2012 година. Тази година до края на юни, Twitter има приход от 253 милиона долара ( 221 милиона долара от реклами) или това е два пъти от приходите, които компанията генерира за същия период през 2012 година и все пак има загуба от 69 милиона долара.
Приходите от реклама са основно от Promoted Tweets, Promoted Accounts и Promoted Trends.
По-голямата част от приходите идват от мобилни реклами, около 65%. Това е предимство пред конкуренти като Facebook, който прави 41% рекламни приходи от мобилни устройства в последното тримесечие, имайки предвид нарастващото значение на смартфоните и таблетите обаче, процентът е много малък. От друга страна Twitter не е толкова силен в други области. Twitter измерва рекламните приходи на 1000 000 timeline views. За последното тримесечие това са $0.80 и въпреки че рекламният приход на потребител не е уточнен, той възлиза на около $0.55 спрямо $1.41 на Facebook.
Компанията не разделя приходите от реклама по региони, но отбелязва, че около 75% от общите приходи идват от САЩ. Международните продажби нарастват, тъй като Twitter с
Фокусира на Австралия, Бразилия, Канада, Япония и Англия.
Twitter има около 218 милиона активни потребителя месечно и 100 милиона активни потребителя дневно. Около ¾ от потебителите достъпват услугата от мобилно устройство и въпреки че ръстът намалява в сравнение с миналата година, компанията вярва, че има голяма възможност в бъдеще с около 2.4 милиарда Интернет потребителя и 1.2 милиарда смартфон потребители към 2012 година.
Използващите микроблогинг услугата създават около 500 милиона туита дневно и компанията правилно отбелязва как всички горещи новини са в Twitter в реално време в сравнение с традиционните медии.
Компанията се надява да събере 1 милиард долара от публичното предлагане, но броят на акциите и тяхната цел към този момента на публичното предлагане е неясен. Twitter е оценена на около 9.7 милиарда долара.
Кой ще стане богат след няколко седмици? Това предстои да разберем съвсем скоро.