Twitter започна процеса по едно от най-очакваните публични предлагания (IPO) в света на социалните мрежи. След Facebook, сега „синята птица“ е на ход.
Информацията за излизането на Twitter на борсата с първично публично предлагане (IPO) бе „изчуруликано“ в социалната мрежа с официален туит на компанията. Популярната микроблогинг платформа Twitter е подала документи за разглеждане в Американската Комисия за ценните книжа и борсите (Securities and Exchange Commission – SEC). Липсват повече детайли относно това колко акции на компанията ще се предлагат, за колко време и каква ще е цената на една акция.
Отдавна топ мениджмънтът на компанията отклоняваше въпроси са публичното предлагане на компанията и официалните изявления гласяха, че компанията е по-фокусирана върху дългосрочни цели и създаване на висока стойност, отколкото краткосрочна оптимизация на приходите. От The Guardian спекулират, че е вероятно от Twitter да са били принудени да подадат документи за IPO, тъй като компанията е имала повече инвеститори, отколкото законът позволява.
За момента популярната социална мрежа предлага услугите си на над 200 милиона активни потребителя и се смята, че генерира над 100 милиона долара приход в последното Q на 2012 година. Компанията генерира приходи основно от своите рекламни опции, които стават все по-апетитни за рекламодателите поради тяхната релевантност и навременност. Хората активно използват микроблогинг платформата за специални събития като ТВ шоута, концерти и горещи новини. Според eMarketer, Twitter ще генерира 583 милиона долара приход от реклама през 2013 година, а през 2014 година ще достигне 1 милиард долара.
В момента Twitter се оценява на стойност между 10 и 20 милиарда долара. Twitter съвсем навреме прави първи стъпки да стане публична, тъй като едв сега инвеститорите възвръщат своята увереност в бъдещето на mobile и social след като акциите на Facebook миналата седмица достигнаха рекордните 44.75 долара.