Twitter ще си партнира със CNN като част от инициатива, предназначена да помогне на журналистите да откриват и адресират най-интересните и горещи новини. Микроблогинг платформата често е първоизточник на най-горещите новини за мнозина потребители и с помощта на стартъпа Dataminr, CNN се надява да може по-добре да анализира притока на информация да може да помогне на репортерите да откриват най-точната информация и подходящи снимки.
Dataminr до момента е работила изключително с клиенти във финансовия сектор. Компанията успява да помогне на банките да вземат важни решения за инвестициите, базирани на данни в реално време, данни от социални медии и други източници.
За журналистите Dataminer има нов инструмент да се агрегират новините от Twitter в различни фийдове и репортерите да получат информацията директно на бюрото си или да получат известие на мобилното си устройство. Идеята е, че Twitter е във вихъра на новините в реално време, услугата може да даде информация на журналистите за всяка една история още преди фактите да са достъпни през който и да е било друг традиционен източник.
Не става дума само за сканиране на Twitter за топ новини, свързани с определено събитие. Както Ted Bailey, изпълнителен директор на Dataminr, отбелязва, има много различни алгоритми, които помагат на компанията да определи дали новините в Twitter са важни или по-скоро се отнасят до последната клюка, циркулираща в микроблогинг платформата.
Парньорството вече явно се използва в CNN от месеци, но сега едва сега бива официално обявено.