Twitter, за разлика от своя конкурент Facebook винаги е имал проблем с ангажираността на потребителите. Докато съществуват 250 милиона хора, регистрирани в микроблогинг платформата, само малък процент от тях всъщност се логват всеки ден и изпращат своите чуруликания. Това обаче е на път да се промени.
Според Pew Research, Twitter бележи 300% ръст на използването на микроблогинг платформата между 2010 година и сега. Тази цифра сама говори за растежа и въпреки че Twitter може би предпочита да видят тази статистика и за метриките, свързани с ангажираността на потребителите, все още има какво да се желае в тази насока. Маркетинговото проучване обхваща 2253 онлайн потребители в активна възраст, които коментират за използването на Twitter. Само 15% споделя, че са използвали Twitter и само 8% споделят, че чуруликат всеки ден. Изследването също така разкрива, че мъжете и жените поравно използват микроблогинг платформата и само младите потребители са ангажирани малко над средното ниво за извадката.
Twitter разбира се полага усилия да увеличи броя на своите потребители през следващите няколко години и с все повече брандове, които се обръщат за рекламна стратегия към платформата, изглежда, че взаимодействието с потребителите ще е по-голямо и таргетирано.
И докато сякаш земята се разтърси под краката на Facebook, Twitter продължава да е един от лидерите на web 2.0.