Все още се обсъждат правилата, които трябва да следват училища, студенти и учители що се отнася до социални медии. За момента се използват различни приложения в университетите и колежите в Америка.
Едно от последните изследвания на Onlineuniversities.com набляга на някои от начините, по които социалните медии се трансформират в по-добра комуникация между учители, ученици и сътрудници в цяла Америка. Според доклада, около 84% от университетите използват Twitter, за да доставят по-бързо и надеждно информация до учениците си. През 2008-2009 година колежите и университетите не използваха Twitter за такива цели и дори много пренебрегваха влиянието на социалните медии. Други социални мрежи същи отбелязаха увеличение на броя на потребителите, особено LinkedIn, който от 0% стигна до 27% за 2 години.
Университетът Харвард например достигна 1 281 596 милиона харесвания в Facebook. Като имаме предвид и 1.3 милиона Youtube разглеждания на профила на Harvard, определено можем да кажем, че университетът има силно онлайн присъствие.
Много училища използват социалните медии за всекидневна комуникация и мениджмънт. Не е необичайно вече да попаднем на важни съобщения, свързани с учебния процес в Интернет, както и на публикувани бюлетини в социални медии като Twitter и Facebook. Все по-разрастващото се използване на Twitter може би ще помогне да се дефинира социалната медия като интегриран компонент на всекидневните задачи в университетите и колежите.