Очертаният план пред Microsoft предвижда покачване на пазарния дял на фирмата в онлайн търсенете от 10 на 30 %. По-късно обаче един бивш анализатор от Wall Street твърди, че това няма как да стане ако фирмата действа сама.
Въпреки огромните суми, вложени в нейната система за разпределение на онлайн услугите (Online Services Division - OSD) се стига само до 25% растеж спрямо предишната година. 6-те милиарда доларa, вложени в придобиването на дигиталната агенция не доведоха до очакваната възвръщаемост.
Според статистиките пазарът на търсачките е разпределен по следния начин: 9.2% за Microsoft, 19% за Yahoo, 67% за Google. Събирайки процентите на първите две, ще се получи цифра, близка до предвидената от Microsoft. И от тук тръгват слуховете.
Хенри Блогет, бившият аналитик от Wall Street отбелязва, че Редмъндския гигант (Microsoft) е по-близо до отбелязването на ръст на онлайн пазара отколкото е бил преди 12 години. В блога си той поставя въпроса: "Как Microsoft действително може да постигне целта, поставена от Кевин Джонсън?". "Има само един отговор: купувайки Yahoo! По този начин Microsoft би си осигурил 30-те процента пазарен дял незабавно." От друга страна тази възможна придобивка би била катастрофа за Yahoo, което има достатъчно проблеми напоследък, борейки се с Google.
Отговорите на тези слухове дойдоха доста бързо: в петък Yahoo затваря при 6% пазарен дял - същият ден, в който за пръв път се споменава възможната покупка.