На технологията може да бъде гледано като на следващата стъпка в уеб пространството и включва много по-богато разбиране на информацията, поставена онлайн. Компанията каза, че ще започне да включва някои семантични уеб идентификатори когато индексира страниците за Yahoo search. Този ход може да доведе до увеличение в семантичните уеб технологии, за които се счита, че ще спечелят голяма аудитория.
В момента много търсачки, и в частност Google, идентифицират контекста за определена тема, използвайки връзки между сайтовете, които имат обща част. Семантичният начин на търсене ще промени това, защото помага за прихващането на същността на информацията на определена страница и дава на машините класификация на информацията на определена тема.
В запис на Yahoo блога Амит Кумар, директор на отдел управление продукти, каза, че е започнало разработването на семантичните уеб стандарти. Г-н Кумар каза, че освен "забележителния напредък", направен в начина на класификация на страниците, ползите от тази работа не са се усетили от средностатистическия потребител.
Със започването и включването на тагове и дескриптори, определени от семантичните уеб стандарти в търсещия индекс, уеб потребителите имат основателна причина да ги използват. Тези тагове са подобни в концепцията си на познатите HTML етикети, които помагат за форматирането на текста и друга информация на уеб страниците. Резултатът от това може да означава по-конкретна информация за дадена тема, когато някой използва търсачката. Например търсенето на хотели в Лондон би извело дълъг списък, който ще трябва да бъде преглеждан дълго, докато се намери полезната информация.
Семантичната мрежа може да означава, че определено търсене може да бъде направено за хотели в Лондон, които позволяват престоя на животни и са на 5 минути път от добър плаж, и струват не повече от 75 лири на вечер.
Демонстрация на това как би работила системата е направена от изследователите в Мерилендския университет в Балтимор, които са сглобили Swoogle търсачката. Ходът на Yahoo е част от една по-голяма стратегическа насока на Yahoo да отвори своята технология на търсене за разработчици и програмисти извън фирмата.