Почти всички мразят спама. Единствените, които не го мразят са тези, които изкарват много пари, разпространявайки го. Печалбите, които те правят са толкова големи, че независимо от това, което борците срещу спам правят, количеството му продължава да нараства.
Според фирмата за уеб сигурност Messagelabs 81,5 процента от всички доставени и-мейли през юни са били спамерски. Тази цифра, която е пресметната базирайки се на 3 милиарда е-мейл връзки, които MessageLabs сканира всеки ден, повече или по-малко съответства със специфични данни на САЩ. Анализът на годишните спам стойности за всеки самостоятелен щат показва, че процентът на спам съобщения варира от 77(Монтана) до 91% (Илинойс). С други думи, във всеки щат в САЩ повече от три четвърти от изпратените е-мейли са спам. Средното ниво на спама в Щатите беше 86 процента през юни.
"Различни социално-икономически фактори и равнища на чувство за сигурност" са причина за изменящите се спам равнища от щат на щат. Казано по-просто, нивата на спам зависят от общата ИТ сигурност на дадения щат, до колко удобно е на потребителите да споделят публично техните и-мейли и други взети решения, които или подпомагат, или вредят на спамерите", каза антиспам технологът на MessageLabs Мат Сърджант.
Трябва да се отбележи, че софтуерът, използван да блокира спам е-мейли не представлява фактор откакто MessageLabs описва не количеството спам, което е било филтрирано или блокирано, а количеството, което е било изпратено. Сърджант спомена и за скорошна тенденция на спамерите, сочеща, че спамът е "изпратен в по-малки, по-целенасочени партиди и спамерите използват различни подходи от влиятелни имена на знаменитости и сегашни събития, за да получат внимание". Спам филтрите не са много полезни ако потребителят е заинтересован от заглавието и отвори е-мейла.
Спамът, за който бившият председател на Microsoft и CEО Бил Гейтс предрече, че ще бъде премахнат до 2006г., вместо това се установи като действителност в онлайн живота.