Google Trends (google.com/trends) e полезен ако искате да сравните популярността на два или повече термина, но не може да генерира списъци с популярни термини за търсене от определена категория, като Google Zeitgeist. Трябва да въведете термини за търсене и да ги настроите по такъв начин, че да намерите най-популярните ключови думи, но това отнема време и е неефективно.
Google Insights for Search категоризира търсенията и показва популярни заявки от определена категория
като телекомуникации, популярни заявки от определена държава или от посочен времеви диапазон.
Можете да го използвате, за да намерите отговори на въпроси от сорта: "кои са най-популярните марки коли в САЩ тази година?"," кои са най-често срещаните търсения във Франция през последните 30 дни?", "кои услуги за файлово споделяне са били най-популярни през 2007г.?", "каква беше дистрибуцията на търсенията в Google за iPhone в САЩ през миналия месец?", "кои са най-честите търсения в Google тази година?
Тази услуга беше създадена, имайки предвид рекламните агенти и има много потенциални бизнес ползи: проучване на сезоните, сравняване на синоними, откриване на региони, в които потребителите се интересуват от определен продукт. За групиране на много ключови думи, разделете ги чрез знака +. За сравняване на две или повече ключови думи, кликнете на "Добави термин за търсене" или разделете ключовите думи, използвайки запетайка.