Лесната употреба и богатите функционални възможности са сред най-важните фактори според клиентите, които търсят да закупят системи за управление на съдържанието (CMS), докато цената и нивото на сигурност на системите са малко по-надолу сред списъка с приоритетите на потребителите, сочат данните от скорошно проучване на уеб дизайн компанията Webcredible.
Анкетата, проведена сред 1000 потребители на сайта на Webcredible, които включват най-вече програмисти, онлайн босове и уеб дизайнери показала, че на практическите фактори, каквито са функционалностите, се падат около 22%. На второ място след тях се нарежда лесният и интуитивен интерфейс, който трябва да има CMS системата, с 21% от гласовете.
Други популярни отговори са били възможността за къстъмизиране на вградените функционалности, което би гарантирало дългосрочно използване на продукта от страна на клиентите. Цената на CMS системите е била определена като най-важен фактор при покупкат едва от 8% от анкетираните, а нивото на сигурност на бъдещия софтуер е на още по-ниско място в класацията със само 5% от гласовете.
Трентън Мос, директор в Webcredible, обобщи, че резултатите свидетелстват за разочарованието на клиентите от системите за управление на съдържанието, които се предлагат на пазара към момента.