Половината от българските интернет потрбители казват, че онлайн покупките отнемат драстично по-малко време от пазаруването в традиционните магазини. Данните са поместени в доклада „Електронната търговия през 2009г.: тенденции и нагласи на българските интернет потребители" на агенцията за онлайн проучвания Гемиус. Според изследването, 33% от пазаруващите в интернет са изключително активни и купуват онлайн поне веднъж месечно.
Освен общото мнение за спестяване на време с онлайн покупките, една трета от българските онлайн потребители смятат че цените в мрежата са по ниски от цените във физическите магазини. Въпреки това половината от онлайн купувачите отбелязват че електронната покупка носи риск и са предепазливи при избора си на търговец в мрежата. Проучването прави интересното разкритие че за голяма част от интерент купувачите(41%) най-важна е възможността да закупят вискококачественни продукти, обратно на схващането за търсене на евтини стоки през този канал на търговия и в условията на криза и намалени доходи.
Бъдещите намерения на участвалите в проучването потребители показват повишаващ се интерес към този вид покукпи. Половината от запитаните са дали отговор, че възнамеряват да пазаруват онлайн по-често за в бъдеще. Една трета казват, че ще продължат да си купуват чрез мрежата толкова колкото купуват и сега.
Изследването на Гемиус обхваща повече от десет европейски пазара. В България то е първото от този характер и показва положително отношение на българските потребители към онлайн пазара.