На Blekko беше поставена задача от Мике Марксон и Рич Скрента, да се съкратят многото повтарящи се и ненадеждни уеб страници, които съществуват онлайн.
Сайтът използва т. нар. slashtags (етикети, ключови думи), за да пречисти резултатите от търсенето.
Етикетите са създадени, за да елиминират дублирано съдържание, използвани под формата на спам информация, както и онези източници, които не са от релевантни информационни източници.
"Вижте какво се случва с трафика в един имейл, когато 95% в него е спам,” коментира Skrente пред BBC.
“Какво се случва когато 95% от всеки URL в мрежата е спам? На този етап алгоритъмът не може да каже каква е разликата между добро съдържание и лошо съдържание.”
Основателите са категорични, че те не се опитват да се съревновават с Google, както са се опитвали определени компании в миналото.
Компанията също така е публикувала списък с правата на юзерите:
1. Търсенето ще е общодостъпно
2. Резултатите от търсенето ще включват хора
3. Данните за позициите няма да се пазят в тайна
4. Уеб данните ще бъдат лесно достъпни
5. Няма етикет, пасващ на всяко търсене
6. Подробното търсене ще бъде достъпно
7. Инструментите на търсачката ще са отворени за всички
8. Търсенето и общността ще вървят ръка за ръка
9. Спамът няма място в резултатите от търсенето
10. Няма да бъдат нарушавани личните данни на търсещите