AOL купи Gravity, стартъп за персонализация, за “скромната“ сума от 83 милиона долара. Сделката включва и около 12 милиона долара нетни оперативни загуби.
AOL CEO Tim Armstrong съобщи, че компанията му се фокусира върху search, social и сега обръща поглед и към персонализацията. Разбира се, Тим не пропуска да уточни, че стъпките на технологичния гигант са продиктувани от тенденциите през последните няколко години. Той смята, че персонализираното съдържание би подобрило резултатите на компанията и впоследствие ще спомогне за по-добра монетаризация на предлаганите продукти.
Gravity CEO Amit Kapur пък допълни, че сделката позволява на технологията за персонализация да достигне до повече хора и съответно да се получават по-добри резултати и обратна връзка. Gravity има екип от 40 служители, които продължават да работят върху технологията на персонализация, но компанията става част от AOL Brand Group.
AOL планира да използва технологията на няколко от своите уеб продукти и на различни устройства, за да предоставя все по-релевантно съдържание за потребителите. Междувременно филтрите в реално време може би ще са полезни за маркетолозите, които могат да придобият по-добра идея какво работи от гледна точка на консумацията на персонализираното съдържание.