Apple купи Topsy, търсачка и компания за анализиране на tweets, един от най-големите партньори на Twitter. Въпреки че не е ясно какво ще прави “голямата ябълка“ с Topsy, смята се, че компанията може да започне да използва данните на Topsy, за да таргетира по-добре рекламите, да информира потребителите за популярни теми или веднага да се „потопи“ в моментните интереси на потребителите. Apple потвърди придобиването на Topsy, а цената, която плаща гигантът се оценява на над 200 милиона долара.
Topsy наскоро съобщи, че пуска търсачка за туитове и се смята, че услугата може да търси в над 400 милиарда туита, които са се появили още откакто е пуснат за първи път Twitter. Twitter не предоставят начин да стане това за момента и в миналото микроблогинг платформата дори разчиташе на данните на Topsy, за да намери информация за кои номирани за Оскар 2013 се говори най-много в пространството. Компанията също така разчиташе да улови настроението на президентските избори 2012 година. Това тясно сътрудничество позволи на Topsy да е една от малкото компании с пълен достъп до данните на Twitter.
Въпреки че Topsy се фокусира на Twitter за момента, през 2009 година се носеха слухове, че Topsy може евентуално да разшири своя обсег и да анализира и други източници на информация. Освен че Apple се вълнуват от социалната информация, данните от Twitter, вероятно е, че компанията също се интересува да приложи Topsy analytics технологията на своите собствени данни, както и на информацията от App Store. Както винаги Apple отказва да коментират своите точни намерения, а само казват, че „Apple купува по-малки технологични компании от време на време и компанията като цяло не обсъжда публично целите на такива придобивания, както и бъдещите си планове.“