Титулуваното списание "Forbes" е направило класация на най-влиятелните марки в световен мащаб. Списанието се уповава на финансовата стойност на компаниите, както и на потребителското доверие към тях. Може би не е изненадващо, че класацията е оглавана от добре познатата компания - Apple. Гиганта от Купертино успя да впечатли всички с появата на iPhone и iPad, а оценката на самата марка се изчислява на 87.1 млрд. щатски долара.
Второто място също не е изненадващо. То се заема от софтуеърния лидер Microsoft, който пък получава добра оценка от клиентите си. Брандът е оценен на 54.7 млрд. долара, но през последните 2 години компанията отчита спад от близо 3 %.
Третото място може би е изненадващо за някой, но Coca-Cola си е доказана и стабилна марка. Може би няма човек, който да не е опитал легендарната газирана напитка и да не е останал впечатлен. Тук обаче компанията има малък проблем, тъй като много хора обвиняват Coca-Cola за наднорменото си тегло. Въпреки това, тази марка е основният лидер в сферата си и е оценена на 50.2 млрд. долара.
Четвъртото място е отредено на компютърния гигант IBM. Брандът успя да затвърди своето име на пазара, като се превърна в синоним за качество. Компанията е най-популярната в САЩ и с право е в челните места на класацията. Активите на IBM възлизат на 48.5 млрд. долара, като в последните години също се наблюдава спад.
На следващите позиции са за Google, Intel, McDonald's, General Electric, BMW и Cisco. Може би тук изненадата е, че много големи имена на са попаднали в топ 10 на "Forbes", но това само трябва да ги мотивира.