Мобилната операционна система Android продължава да върви напред към своята доминантна позиция на пазара. Последните данни, публикувани от компанията IDC във вторник разкриват, че платформата достига цели 81% от глобалния пазарен дял на смартфони за последните три месеца от юли до септември. За първи път операционната система надминава 80% за своето сравнително кратко съществуване от 6 години.
Общо 261.1 милиона смартфона са продадени за последното тримесечие. Според данните на IDC, Android устройствата са 211.6 милиона и цифрата им е голяма особено спрямо 139.9 милиона спрямо същия период една година по-рано. „Мобилното пространство“ на смартфони е нарастнало с 39.9% спрямо миналата година.
Windows Phone и BlackBerry си сменят позициите за последните 12 месеца и последният продължава да се затруднява с убеждаването на потребителите, че неговата BB10 платформа и устройства си заслужават инвестицията.
Докато Windows Phone платформата за Q3 2012 е с едва 3.7 милиона устройства, тази година мобилната ОС успява да удвои своя дял със своите 9.5 милиона смартфона. BlackBerry обаче задвижва едва 4.5 милиона смартфона през Q3 2013, значително по-малко от 7.7 милиона за същия период миналата година.
От IDC отбелязват, че Android и Windows Phone продължават да прогресират за трето четиримесечие на 2013. Въпреки разликите в пазарния им дял, двете платформи имат един важен фактор зад успеха им: цената. И двете платформи имат избрани смартфони, които се предлагат на достатъчно ниски цени за масовия пазар, а именно масовият пазар е двигателят на целия пазар на мобилни устройства.
Въпреки големият брой продадени iPhone-и за Q3, Apple iOS бележи спад в процента си пазарен дял и съответно на мобилната платформа и се полагат 12.9% от глобалния пазар на смартфони спрямо 14.4% 12 месеца по-рано.
Последното четиримесечие бе много успешно за Android и Windows Phone, не само заради атрактивните цени, но също така и заради нарастващия брой налични устройства с по-големи екрани, които правят възможен растежа на мобилната операционна система на Google.
Почти всички производители, които работят с Android са добавили един или повече 5-7-инчови фаблета към своето продуктово портфолио.
Ryan Reith от IDC коментира, че за Q3 2013, фаблетите им се пада 21% от пазара на смартфони, което е голяма разлика спрямо 3% 12 месеца по-рано Apple се провали с пускането на фаблет и това е една от причините компанията да не може да увеличи своя пазарен дял спрямо миналата година.
Въпреки че малко позакъсняха, умовете от Apple изглежда, че най-накрая се събудиха и осъзнаха, че iPhone с голям екран може да се окаже хит сред клиентите, така че сега се говори, че технологичният гигант разработва две устройства, които най-вероятно ще бъдат пуснати на пазара през 2014 година.