Google TV получи поредната порция безразлични ревюта за своя сложен интерфейс и липсата на истинска полезност. Една година по-късно търсачката направи друг натиск, за да съчетае уеб и телевизия в едно, а името на ‘творението’ е Google TV 2.0. Чисто новата версия има абсолютно променен потребителски интерфейс, както и достъп до Android Market.
Обновеният Google TV 2.0 ще бъде пуснат на устройства Sony и малко след това на Logitech Revue. Няма нов хардуер за момента, но се очаква, че ще бъде пуснат на пазара другата година от технологичните гиганти Samsung, Vizio. За момента търсачката-гигант се фокусира върху разработването на софтуер, който е приятен и лесен за ползване от потребителите, както и върху изграждането на солидна база, която ще се подобри с един или няколко последващи ъпдейта на операционната система и приложения, разработени от други компании.
Google се справя с четири основни аспекта в новата версия. Първият е по-лекият потребителски интерфейс, включващ лесно меню на най-долната част на екрана за по-лесен достъп до приложения. TV и филмите също са обновени като резултатите от търсенето вече са по-детайлни и конкретни, а новите приложения за филми и телевизия позволяват да се разглежда видео съдържание, използвайки филтри и разграничен избор от сателитни и кабелни програми, както и безплатни ексклузивни онлайн източници.
Google също промени дизайна на приложението за YouTube, правейко го по-свежо за домашно ползване. Сега видеото може да се гледа на цял екран и лесно да се създават персонални плейлисти. По този начин свързаните видеа автоматично започват да се въртят, след като предното видео е свършило вместо да се налага потребителите сами да зареждат следващо видео.
На последно място е най-важният ъпдейт. Потребителите ще имат достъп до филтрирана версия на Android Market с приложения, оптимизирани за Google TV. Общият брой на съвместимите приложения ще е около 1600 до 1800. Повечето ще са версии на мобилни приложения, които са малко изменени за визуализирани на ТВ екран, но 30 до 50 приложения ‘Специално за ТВ’ ще бъдат разработени само за Google TV.
Засега остава въпроса дали Google ще може да постигне консенсус с предпазливи партньори. Миналата година няколко големи ТВ мрежи и видео доставчици забраниха своето съдържание за Google TV от страх гигантът да не попречи на бизнес модела им, свързан с продажбата на абонамент. Google прави стъпки да работи само с избрани партньори като HBO, но за момента няма актуализирани данни за бъдещите партньори.