Интерфейсът на платформата е съобразен със съвременните социални мрежи, които се превръщат във все по-мощен инструмент. Самата платформа пък има възможност да работи с изключително много канали за входяща информация и според IT специалистите, които са я създали, пощата позволява настройка на "персоналните информационно-комуникационни мениджъри".
Експертите на IBM са отчели факта, че много мениджъри на големи компании са буквално претоварени от входящите писма и е необходимо нова технология, която не само да елиминира спама, но и да подрежда по важност съответните писма. По този начин ще се намали времето за преглед на електронната поща и потребителите ще могат по-лесно да следят това, което ги интересува.
Твърди се, че Mail Next ще разбира същността на кореспонденцията, като в нея липсват традиционните навигации като "входяща поща", "спам", "кошче", "контакти" и други, а информацията ще се споделя в няколко отделни потока, като самите писма ще се сортират според тяхната важност. Създателите на новата електронна поща припомнят, че това е публичен проект и ще бъде готов за употреба още тази година.