Суперкомпютърът IBM Watson има нелеката задача да направи профил на потребителите от едната страна на Интернет до другия край на света, използвайки информацията от профилите на хората в социалните медии. По този начин суперкомпютърът „научава“ повече неща за потребителите и по-лесно изгражда техния профил. Тази информация може да се използва от различни доставчици на услуги и рекламодатели, които търсят начин да достигнат до потенциалните си клиенти. Суперкомпютърът е толкова умен, че може да събере информация от постовете на потребителите в социалните медии в случай, че постовете са общодостъпни. Умният компютър прочита информацията подобно на човек и научава повече неща за нашата индивидуалност и всичко, което се случва в живота ни. Използвайки всяко едно парченце информация, суперкомпютърът може след да открие потребителя в други социални медии и да подреди „пъзела“ за нашите навици.
Събраната информация може да помогне на суперкомпютърът да направи прогнози за това какво може да се случи в живота на човек въз основа на стара фактуална информация като образование, семеен статус и т.н. Ето така компютърът прави интелигентни предложения на рекламодателите, които се чудят как да таргетират потребителите.
В бъдеще може би ще има функционалност, която ще ни помага да се измъкнем от удоволствието да сме подложени на такъв анализ, но за момента трябва да държим ограничим действията ни в социалните медии само до нашите близки кръгове. Събраната информация се визуализира в цветна и красива таблица подобна на снимката по-долу.