iPhone и iPad са безспорно най-важните продуктови линии на Apple в момента, но тези устройства са просто наследници на един много важен продукт, пуснат преди 12 години, iPod.
Дигиталната музика започва своя подем през 2000 година и по това време, нямаше много опции за слушане на музика. Традиционен CD плейър бе на цена 75 долара в САЩ и побираше до 15 песни на диск. Плейърите с флашка бяха кът и значително по-скъпи.
MP3 CD player и съответно съвместим с него диск събираха до 150 песни. Музикалните плейъри с твърд диск можеха да събират до 1000 от любимите ни песни.
Джобс е искал да развие този пазар с малко устройство, което се сравнява по размери с флаш базираните MP3 плейъри, които се побират в джоба и събират същите толкова 1000 песни. Проблемът бе обаче, че такава технология не е съществувала, тъй като флаш медията по това време се ограничаваше до 10-20 песни.
Ето че идва шанса и Джобс среща Toshiba в ранната 2001 година и Apple открива решение, 1.8-инчов твърд диск с капацитет до 5GB. Той е бил перфектен за iPod и скоро след това Apple урежда ексклузивна сделка с Toshiba за създаването на иновативната технология.
По-късно през 2001 година Джобс споделя точно след пускането на първия iPod, че всъщност устройството няма такъв голям успех в началото, но ето че впоследствие носи големи ползи за Apple и се превръща в основен лост за заграбване на все по-голям пазарен дял за Apple и в наши дни.