Най-голям интерес се наблюдава от конкурента Lenovo Group. Китайците успяха да се наложат на пазара и са с амбиции да увеличат присъствието си в Япония, като придобивката на NEC е идеалният вариант затова. Закъсалата японска фирма обаче води преговори и с други компании и за момента не е ясно кое ще бъде най-изгодното предложение.
NEC е доста известна марка и компанията държи на качеството, но дори и положението на родният пазар е трагично. Според статистиката, мобилните телефони, които се продават за година са около 4.3 млн., което не е достатъчно, за да покрие разходите. Освен това конкуренцията в тази пазарна ниша силно се засили и лидерите Apple и Samsung превзеха първите позиции.
Цената на мобилното подразделение NEC Mobiling е 850 млн. щатски долара, като в момента се водят преговори с няколко големи корпорации. Ще успее ли Lenovo да се възползва от обстановката и да превземе японският пазар, предстои да разберем.