Като друг знак за промените в технологиите и устройствата, които използваме, Lenovo, световен производител на компютри, разкри, че продава в момента повече смартфони и таблети, отколкото компютри. Тази промяна бе отразена в доклада за приходите на компанията като гигантът отбелязва 23% годишна промяна в печалбите до 174 милиона долара и 10% ръст в приходите, които скочиха до 8.8 милиарда долара. Около 1.2 милиарда долара идват именно от продажбата на мобилни устройства.
Компанията допълва, че продажбите на смартфони са с повече от двоен ръст през последното тримесечие и стигат 11.4 милиона, докато таблетите достигат 1.5 милиона. За сравнение, десктоп компютрите и лаптопите са със спад от 1,4% до 12.6 милиона.
Новината отразява не само промените в компютърната индустрия, но и нарастващото влияние на азиатските страни в промяната от десктоп към мобилни устройства. Около 80% от продажбите на смартфони идват от Китай, където Lenovo е втория най-голям производител. Компанията също се разраства с продажбите на устройства в Югоизточна Азия, Русия и Индия. От следващата година компанията се очаква да продава мобилни джаджи в САЩ и Европа.
Lenovo все още генерира по-голямата част от своите приходи от традиционните десктоп компютри и ноутбуци, около 77%. Докато Lenovo също се сблъсква с предизвикателството на PC индустрията, компанията успява да се справи с намалялите продажби с по-бавно темпо от другите производители или с около 11% за последното тримесечие.
Lenovo е може би първия производител на компютри, който не се заслепява от мобилната вълна, но има още много, за да настигне сегашните лидери. За първото финансово полугодие, Samsung доставя 73.3 милиона Android телефона, а Apple продава 31.1 милиона iPhone-а.