Винаги има нещо, с което Microsoft Research ще ни изненада. Дори ако технологията не се превъплъти в комерсиален продукт. Последната иновация включва традиционния LCD панел, но комбиниран със силата на сензорите и ръка-робот, която мести екрана напред и назад, за да симулира формата и теглото на обектите на екрана.
Технологията е за първи път представена пред широка публика по време на TechFest 2013. Едно от демата се състои от три виртуални 3D кутии, всяка от които има различно тегло и сили, съответстващи на материала: камък, дърво и гъба. Чрез използването на сензори конфигурацията може да симулира подходящата резистентност за докосване само с пръст. При натиск, технологията активира плавно движение, а когато потребителят започне да се дърша назад, графиката се наглася, за да създаде 3D ефект.
Според Michel Pahud, инженер от Natural Interaction Research, час от Microsoft Research, пръстът винаги е „осведомен“ за движението. Когато пръстът ни натисне тъчскрийна и сетивата ни започват да се сливат със стерео визия и ако сливането се изпълни правилно и визуалните ефекти се обновяват постоянно, то те започват да отговарят на нашата нагласа. Това на свой ред е достатъчно мозъкът ни да приеме виртуалният свят като реален.
Експериментът обаче не спира. Някои участници е трябвало да идентифицират обекти само с докосване и то докато са с вързани очи. Изненадващо обаче много хора са открили правилната форма. Потребителят само докосва една точка в определен момент, но това е достатъчно да се получи обратната връзка с движението на пръста и по този начин има достатъчно информация, която помага да се идентифицират обектите.
Хаптичните системи вече се използват в устройства като нашите любими смартфони, идеята на Microsoft е да ги внедри във виртуалната реалност. Някои от възможните приложения, които изследователите предвиждат, включват 3D моделиране, по-„живи“ игри и други.
Надяваме се, че сме събудили вашия интерес и ви предлагаме да гледате оригиналния видео клип на Microsoft Research.