От Mozilla също са обърнали внимание на този важен проблем и специално приложение ще повзолява на потребителите да блокират "кражбата" на лични данни. Не е тайна, че много рекламни компании разчитат на бисквитките, за да събират информация за потребителите, а според анализаторите, някой сайтове съхраняват до 50, от въпросните бисквитки. Те разкриват важна информация за продуктите, които харесваме и като цяло за нашите интереси, а големите рекламни брандове се възползват от това.
До момента браузъра Safari на Apple e единствения вариант за защита от подобни нелоялни действия, като успешно блокира намесата на трети страни. Разбира се това може да се постигне и с определени програми, но за намирането и инсталирането им са необходими поне базови познания в областта. Mozilla ще модернизират новият си браузър Firefox 22, който ще може да ограничава бисквитките и в същото време ще позволи по-бързо отваряне на тежки сайтове.
Разработчиците на Mozilla вече работят над новият си проект, като много скоро той ще бъде пуснат в бета версия, за да може да се оцени от потребителите. От компанията се надяват да спрат практиката на големите рекламни компании да крадат информация за потребителите, като и другите конкурентни браузъри трябва да последват този пример.