Преди две години Mark Rober е бил инженер в NASA Jet Propulsion Laboratory в Пасадена, Калифорния. За Хелоуин той слага iPad на гърдите си и още един на гърба. След това той включва таблетите и използа камерите и екраните им, за да изглежда така все едно има дупка в средата на тялото си. Милиони хора гледат YouTube видеото, което обяснява как работи костюма и ето че се ражда идея за бизнес.
През 2012 година Rober и приятелите му започват Digital Dudz в свободното си време, създавайки безплатно мобилно приложение и продавайки тениски за 29 долара на тези хора които са харесали оригиналната идея на Rober, но не искат да платят за два iPad-а. Клиентите получават инструкции как да окачат своите мобилни устройства в своята Digital Dudz тениска и как да направят дупка, откъдето се разкрива видео на човешко сърце. Само за месец Digital Dudz печелят 250 000 долара от продажби и ето че компанията започва да получава покани от желаещите да я придобият. Rober не нарича себе си предприемач, но се възползва от възможността и продава Digital Dudz това лято на английски производител на костюми Morphsuits. Rober напуска NASA и се присъединява към Morphsuits в ролята на главен креативен директор.
Бизнесът се разраства постепенно. Преди да стане част от Morphsuits, Rober продава костюми онлайн, разчитайки на местен производител на тениски. Тази година костюмите имат джобове зашити навътре и вече се продават в стотици магазини за парти облекло в САЩ. Rober намира възможности и отвъд зловещото облекло за Хелоуин. Той подписва сделка с Walt Disney, за да създаде екипи моделирани по модела на супер героите от Marvel Comics. Rober планира да започне продажба през 2014 година. Той работи също така по серия „грозновати Коледни суитчъри“, които ще се появят по-късно тази година.
Според Michael Moriarty от AT Kearney дрехите, които въплъщават технологии за напълно естетически причини, имат още много за да се промотират за по-широка аудитория.
Според Juniper Research, които публикуваха доклад тази седмица, „носимите технологии“, включващи умни часовници и очила, ще се превърнат в индустрия за 19 милиарда долара до 2018 година. Разбира се тези технологии целят нещо повече от това да впечатляват приятели и непознати.
Внедряването на технологиите в дрехите само, за да се създава визуален ефект, е все още доста скъпо начинание. Rober смята обаче, че неговият сравнително прост подход крие възможности за развитие. Неговите дрехи не са нещо, което човек би носил три пъти седмично, но ако целта е да излезем и да създадем впечатление у другите, тези дрехи със сигурност са правилният избор.
Какво ли не правят технологиите с нас и докъде ли ще стигне желанието ни технологиите да навлязат още повече в личния ни живот?