YouTube се подготвя за атака със своя собствена музикална услуга с абонамент. Ако сте любопитни, ще ви подскажем, че услугата може да бъде пусната през идните месеци. Услугата се описва като нещо в духа на Spotify, но разликата е, че имаме тук и видео компонент. Очаква се, че услугата ще има две различни версии: безплатна версия и премиум, който ще предлага неограничен достъп до широк музикален избор (не като Rdio или Google Play Music All Access).
Източници, запознати с продукта, са подали информация на The Verge, че услугата може да бъде пусната по-късно тази година. Очаква се, че цената е е 9.99 долара за премиум версията.
Според Billboard, тези, които са абонирани за премиум услугата, ще могат да махат реклами и да съхраняват музика офлайн, за да я слушат дори когато нямат Интернет достъп. Безплатната версия ще позволява на потребителите да слушат музика на всички платформи, включително на мобилни устройства, където основният фокус на YouTube е създаване на аудитория и продаване на реклами. Музикалната услуга с абонамент може да се комбинира с други Google продукти и услуги в бъдеще, но най-подходящият потенциален партньор според Billboard е Google Glass.
Повечето договори, нужни за услугата, вече са финализирани. Пускането на новата музикална услуга най-вероятно ще бъде съпътствано с редизайн на YouTube мобилното приложение.
В отговор на новините и слуховете, YouTube заяви: "Ние винаги работим върху по-добри и нови начини, по които хората да могат да се наслаждават на съдържанието на YouTube на различни екрани и да предоставяме повече възможности на партньорите ни да достигат до техните фенове. За момента обаче няма нещо конкретно, което да оповестим."