Opera Mediaworks, рекламната дивизия на Opera, представи доклад State of Mobile advertising Q3 2013, в който се посочва, че iOS устройствата все още генерират най-много мобилни рекламни импресии и това може би се дължи повече на iPad отколкото на iPhone.
Компанията казва, че нейната рекламна мрежа достига до 400 милиона потребители все месец и доставя около 60 милиарда реклами за същия период.
За Q3 2013 iOS устройствата генерират 44% от мобилните рекламни импресии и 50% от приходите. Ако махнем iPad и Android таблетите от цялата картина обаче, излиза, че iPhone и Android смартфоните са „виновни“ за 31% и 30.3% от импресиите. BlackBerry генерират едва 2.84 % от импресиите, а Windows Phone печели едва 0.36 % от мобилния трафик.
Компанията отбелязва, че силните позиции и продажби на iPad и Android таблетите означават, че тези устройства генерират 10% от общите мобилни рекламни импресии, което е 2 пъти повече от същото време миналата година.
Въпреки че съвсем наскоро бе пусната новата iOS, 61 % от Apple устройствата са вече на iOS 7. За сравнение, Android Jelly Bean е с по-малко от 50 %, ясен индикатор, че устройствата на Android използват различни операционни системи.
Какъв тип съдържание генерира най-много импресии? Докладът разкрива, че категорията „музика, видео и медия“ е постоянен лидер откъм импресии и монетаризиране. Категорията спорт се нарежда на едва трето място. Като цяло обаче бизнес, финанси и инвестиции са категорията, която води до най-високи приходи на импресия.