Как може човек лесно да направи така, че продуктите му да изглеждат страхотно в очите на потребители? Просто е, само трябва да наеме хора, които да пишат страхотни коментари за продукта! А, и да не забравяме, че ефектът ще е по-голям, ако се „гарантира“ писането на ужасни коментари за конкуренцията в релевантни форуми. Лошото в случай май е, че Samsung са хванати в крачка.
Разследването започнато по-рано тази година от комисията за нелоялна конкуренция в Тайван е вече приключило. Наистина Samsung са плащали на студенти, чиято задача е била да публикуват негативни коментари в местни форуми за устройствата, произведени от тайванската компания HTC. Разбира се, „схемата“ се допълва от положителни коментари за собствените продукти. Ето че Samsung обаче само си „спечели“ скромна глоба възлизаща на 340 000 долара. Корейската компания тепърва трябва да даде своето изявление и да каже дали ще обжалва решението за глоба от 340 000 долара.
Проблемът първо се появи в медиите през пролетта, когато тайвански уебсайт публикува документи, съдържащи постове във форуми за технологии, където потребителите се оплакват и изразяват своето негативно мнение за продуктите на HTC. Може да кажете, че в това няма нищо лошо, но това далеч не е така, тъй като Samsung очевидно са плащали на студенти, които е трябвало да публикуват негативните коментари.
Когато FTC започват разследването, Samsung Taiwan прави всичко друго, но не и да си признае за „черните маркетингови тактики“. На своята Facebook страница компанията казва, че спира всички маркетингови дейности, които включват публикуването на анонимни коментари. В опит да се измъкне от бурята, компанията допълни, че ще промени своята маркетингова стратегия, която трябва да следва философията на Samsung за прозрачна и честна комуникация с клиентите.
Според FTC, двете тайвански компании, които работят за Samsung, OpenTide Taiwan и Sales and Profit International, са ръководили онлайн компанията и като последствие те също получават глоба от 100 000 долара и 1800 долара.
Не за първи път корейският технологичен гигант е в лоша ситуация. По-рано тази година компанията получи глоба за над 10 000 долара, тъй като FTC разкри, че гигантът е включил подвеждаща информация в реклама на своя Galaxy Y Duos GT-S6102 Android смартфон.
За HTC, тази кампания бе черешката на тортата и компанията съвсем не се захваща с чистенето на негативните коментари. Производителят на смартфони по-рано този месец отбеляза голям спад в продажбите за последното тримесечие и ожесточено се бори с конкуренцията на китайските производители, с Apple и със Samsung, които пък в петък оповестиха рекордни печалби за последното тримесечие.