Високотехнологични кошове за боклук, произведени от английската стартъп компания Renew, са предназначени за нещо повече от това да изхвърляте боклука си в тях. Тези контейнери за отпадък са поставени в някои райони на Лондон точно преди старта на Олимпийските игри. Първоначалният им дизайн предполага, че те ще се използват като видео реклами благодарение на големите екрани от едната им страна.
Компанията произвежда и Renewа ORB, устройство, което използва Wi-Fi технология, за да дебне наоколо и да събира информация от близките смартфони. Имайки предвид, че в града има около 100 безобидни коша, изглежда, че някой разполага с богатство от данни, които се събират през позволение.
Рециклируемите кошове могат да уловят колко близко е смартфона до ORB, колко бързо пътува (тоест колко бързо се движи човек) и колко далеч от даден обхват. Нещо повече Renewг може дори да определи кой е производителят на вашето мобилно устройство.
Защо дадена компания ще иска да събира информация от нищо неподозиращите минувачи? На сайта на компанията се споменава, че идеята е да се наблюдават разликите в пазарния дял на производителите на мобилни устройства и потреблението в един от най-развитите бизнес райони на Европа.
С други думи, информацията се събира с рекламни цели. От Quartz предлагат данните да се продават на рекламодатели, за да им се помогне в рекламните инициативи. Както се досещате вариант е да се плати за видео реклама на Renew Pods.
За да се „откаже“ човек да го следят, може да си деактивира Wi-Fi или да попълни форма онлайн. Кой ли обаче би се занимавал толкова предвид, че 80% от хората в Лондон имат активен Wi-Fi.