Геймингът винаги е бил голям бизнес, но игрите в социалните мрежи предизвикаха истинска експлозия. Те генерираха около 2.3 милиарда долара във виртуални стоки, продадени в различните платформи само за 2011 година. Цифрата е част от данните, оповестени от PlaySpan, компанията, която организира изследването за игрите в социалните мрежи, отразявайки приходите, които са били генерирани.
Според изследването, 1 на 4 геймъра е похарчил пари за виртуални стоки през 2011 година, а всеки геймър средностатистически харчи 64 долара за виртуални стоки през годината. 64 долара може да не ви изглеждат сериозна сума, но когато се замислите колко милиона потребители взаимодействат във Facebook и други онлайн платформи, на които купуват виртуални стоки, не е трудно да се изчисли, че индустрията генерира около 2.3 милиарда долара.
Ръстът в приходите от игрите в социалните мрежи означава, че има 100% увеличение на генерираните продажби спрямо 2009 година. Ако трябва да говорим за потенциала на пазара на виртуални стоки като цяло, навиците на потребителите, които купуват виртуални стоки, са голяма възможност не само пред разработчиците на игри, но и пред компаниите, които генерират дигитално съдържание. Експертите вярват, че ръстът ще е една положителна тенденция и тя ще обхване много индустрии като музика, филми, подаръци чрез виртуални стоки и други награди.
Имайки предвид, че Facebook се очаква да утвърди позициите си за 2012 година, имаме усещането, че приходите ще се увеличат значително през 2013 година.