Ученият Adam Gazzaley от Университета в Калифорния, Сан Франциско, е публикувал своето изследване, което описва как видео игрите са създадени, за да таргетират специално когнитивния дефицит и как могат да подобрят всекидневния живот на играчите. Нещо повече, Gazzaley твърди, че други нетаргетирани когнитивни области също могат да се възползват от ползите.
Не за първи път изследване за видео игрите могат да подобрят когнитивните функции, но това изследване от многото всъщност успешно демонстрира как когнитивните реакции във всекидневния живот могат да се подобрят значително извън рамките на игрите.
Неврологът и екипът му използват за теста група от 30 хора на възраст от 20 до 70 години. Те е трябвало да играят играта, наречена , оригинално проектирана, за да помага на по-възрастните да подобряват възможностите си да правят няколко неща едновремено. Това би потвърдило, че възрастните хора все по-малко могат да правят няколко неща едновременно с възрастта. Втората група от 46 човека на възраст между 60 и 85 години е трябвало да играе играта четири седмици.
Същите неща са тествани на 20 годишни, които не са запознати с играта, но се е очаквало да имат по-добри способности да вършат няколко неща едновременно, което на теория би им помогнало да са по-добри в играта.
Gazzaley открива, че по-възрастните са по-добри от младите и дори задобряват след 6 месеца дори и без практика.
Въпреки че основен фокус на изследването е била възможността за извършване на няколко неща едновременно, екипът открива и подобрения в други области като подобряване на паметта и подобрено внимание. Тестовете също показват и общо увеличаване на неврологичната дейност.