Yahoo току що придоби Bread, стартъп компания на 2 години и половина, която успява да събере 3.5 милиона долара. Bread позволява на хората да правят пари или да генерират дарения чрез създаване на реклами. Тези реклами могат да промотират продукт или кауза, и могат да показват на хора, които кликват линковете, споделени от дизайнери чрез Bread услугата за създаване на по-кратки URL-та.
Bread ликвидира основните си продукти и линковете няма да работят след 30 дена. Компанията препоръчва на потребителите си да използват доминиращия URL shortener bit.ly.
Инвеститорите на Bread са музикален мениджър Troy Carter, Joe Lonsdale, дизайнера на мода Marc Ecko, и Raptor Ventures.
Bread CEO Alan Chan написа изявление на своя уебсайт и обяви, че когата компанията стартира през 2011 година, целта й е била да помогне на влиятелните персони в света на социалната медия да могат по-добре да монетаризират своето онлайн съдържание. В Yahoo, Bread открива компания, която споделя същите идеи. От Bread се присъединяват към рекламния екип на Yahoo в Sunnyvale, където ще работят върху ново поколение решения за социални и „мобилни” издатели и рекламодатели.
Идеята на Bread е била да позволява да се монетаризира влиянието в социалните медии. Ако човек има продукт или кауза, които иска да промотира, услугата можеше да разпространява с подкрепата на друго съдържание.
Човек може да създаде реклама, да избере линк, който да сподели и да ги въведе в bre.ad URL shortener-а.
Преди човек да види съдържанието на крайния линк обаче, трябва да види първо няколкосекундна реклама.
Chan е искал да създаде премиум продукти за анализ на споделените линкове и ето защо компанията пуска Bread Pro.
Marissa Mayer от известно време се фокусира върху придобиването на стартъпи с иновативни идеи, но екипът на Bread може да подсили рекламните продукти, които монетаризират уеб "притежанията" на Yahoo.