Пълната и абсолютна комерсиализация на YouTube е тук. Google вложи 200 милиона долара в последния си продукт, наречен YouTube Brandcast. Дискусиите около пускането на продукта са свързани с премиум съдържанието и цитирайки неизвестен източник, можем да заключим, че YouTube търси начин да се раздели с имиджа си на сайт само за аматьорски видеа и пиратски клипове.
Пускането на новия продукт бе истинско шоу, в което се включиха много звезди като Jay-Z. Джулия Стайлс и др. 200 милиона долара ще се похарчат за промотирането на премиум канали в цялата мрежа на Google, а 75 милиона долара бяха наскоро вложени в рекламни кредити за привличане на рекламодатели.
От сега нататък изглежда, че потребителите ще се ‘наслаждават’ на видео в Холивудски стил и много реклами, все едно са пред телевизора. Потребителите на сайта вече бяха бомбандирани с плаващ тип реклами в средата на дадено видео и предвид плановете на Google, любителите на сайта за видео споделяне ще свикнат с още повече реклами.
Разбира се, това бе и първоначалното намерение, което стоеше зад придобиването на YouTube. Поддържането на YouTube струва милиони и трябва да се плаща по някакъв начин, така че потребителите не трябва да се ядосват прекалено много, ако платформата се придържа към модел с умерено количество реклами. Ние мислим обаче, че сега вероятно е перфектното време да се присъединят други платформи като Dailymotion и Vimeo, които да атакуват играта на YouTube.