Ако мислите, че не е възможно да задържите вниманието си с по-дълго видео в YouTube, помислете отново.
Според представителите на YouTube, които споделиха на събитие за близки партньори тази седмица, над една трета от времето, което потребителите прекарват гледайки видео на сайта също се отделя на видеа, по-дълги от 20 минути. Изглежда, че времето, за което се задържа вниманието на потребителите е малко по-дълго от времето, което „открадват“ котките, считани за най-популярното съдържание на YouTube.
YouTube също разкри, че над една трета от всички търсения на сайта са свързани с новини.
Това са добри новини за хората, които се интересуват от дълги видеа и новини, но новините са дори по-добри за YouTube и различни канали на сайта, които търсят начини да се фокусират върху по-сериозно, по-задълбочено оригинално съдържание. Нека припомним, че YouTube инвестира много усилия в създаването на канали на сайта, надявайки се, че потребителите ще следват създателите на свежи, оригинални видеа. През май YouTube обяви, че пуска платени канали, които позволяват да се изберат няколко партньора, които срещу малка сума позволяват на потребителите да гледат определени видеа. Последните доклади показват, че платените канали обаче не се радват на такова внимание от страна на потребителите.
Преди няколко седмици YouTube даде тласък на инициативата си за платени канали по нов начин, позволявайки на всеки акаунт в добро състояние и над 10 000 абонирани, да има възможност също да постави цена за съдържанието си.
YouTube започна да увеличава лимита на всички видеа, които се качват (бе 10 минути). В момента е 15 минути за всички потребители и няма ограничение за видеото, ако човек иска да качи по-дълго видео и е верифицирал своя профил.