Смята се, че потребителските нагласи се преместват към мобилните устройства, от които се гледа телевизия. Много по-малко хора стоят пред телевизорите си.
Стийв Хаскър, който е президент на Nielsen, смята че този фактор не може да се омаловажи, защото на всички ни е ясно, че когато човек иска да изгледа някоя серия на предаване или на любимият си ТВ сериал, той вади телефона, или таблета си и го изглежда в леглото, или в метрото. Телевизорите са на път да станат отживелица.
Компанията, чието основно занимание е отчитането на рейтинги на различни телевизии и предавания, има немалки проблеми със събирането на статистика за гледаемостта на различни програми от мобилни устройства през Интернет. Отчитания от този род са факт едва от тази година и попадат под категорията „други носители“.
Nielsen ще влязат в диалог с производителите на телевизионно съдържание, за да открият методология, по която рейтингите отново да са на актуални и достоверни. Също стана ясно, че през последните 6 месеца, програмата, която е измервала активността на зрителите е имала грешка в своя код. Това не би повлияло рейтинга на болшинството от предаванията, но определено има случаи с голяма разлика.