Microsoft е готова с няколко продукта, които ще са ключови в стратегията на компанията да предлага на бизнеса обединени комуникации (UC - Unified Communications). Всъщност става въпрос за софтуер, който обединява имейл, мигновени съобщения, гласова поща и телефония. На шумно огласено събитие вчера в Сан Франциско лично Бил Гейтс обяви влизането на Microsoft на пазара за гласови комуникации. Компанията е инвестирала 1 милиард долара в разработката на своята UC технология.
Най-важният сред тези продукти е Office Communications Server 2007, който е доста разширен вариант на предшественика си Live Communications Server, използван предимно за корпоративни незабавни съобщения. Освен това, новата версия е способна да управлява телефонните обаждания на бизнесите, независимо дали те използват традиционни или интернет базирани телефонни системи. В допълнение, решението може да се интегрира в съществуващия софтуер на Microsoft, като Office и Exchange.
От Microsoft наблягат на спестяването на разходи и на произодителността в маркетинговата кампания на продукта. Проучване на Forrester Research, поръчано от софтуерния гигант, открива, че обикновеният клиент може да спести по $5 на всеки $1, който той плаща за софтуера на Microsoft. Разбира се, ако възприеме цялата технология на компанията и премине от традиционни към интернет базирани обаждания.
В допълнение към сървърния софтуер Microsoft предлага и съпътстващ десктоп продукт – Office Communicator, както и нова версия на своята програма за видеоконференция Live Meeting. На пазара вече е и устройството за видеоконференции на компанията - RoundTable, което разполага с 360-градусова камера и възможност за правене на записи.
Microsoft вижда в обединените комуникации голяма възможност за увеличаване на приходите на своя отдел за бизнес софтуер, който в момента печели най-вече от Office. Естествено, за да успее, софтуерният гигант се нуждае и от силни партньори, каквито намира в лицето на Hewlett-Packard, Dell, SAP, Nortel Networks и други. Какво мислят обаче Cisco и Avaya, които от години налагат с реални продукти концепцията за обединените комуникации?