Новата търсачка на Microsoft, еволюираща в Windows Live може да бъде подходяща за продукти и услуги, заедно с MSN Search, за да привлече по-голям брой търсения през октомври 2007, в сравнение с тези от септември, но в същото време успя да загуби пазарния дял чрез насочване на потребителите към Google и Yahoo.
MSN Search и Live Search изглеждаха заковани на трета позиция в надпреварването от трите търсачки, като Microsoft беше начело с Google и Yahoo.
Служителят от Microsoft Кевин Джонсън наскоро разкри публично плановете на компанията да стигнат Google в сферата на рекламния пазар в следващите три или пет години.
Статистиките, осигурени от comSore изтъкват, че Microsoft не са били кой знае колко далеч от Google, и докато надпреварването продължава, може да тръгнат в обратната посока.
Дялът на компанията падна от 10.3% през септември на 9.7& през октомври, Просто казано Microsoft ще трябва да поемат по друг път ако искат да заемат втората позиция, в момента заета от Yahoo.