Само 13 % от програмистите се занимават с разработката на ядрото изключително като хоби – такива са резултатите от изследване, направено по поръчка на The Linux Foundation (LF). Разработчиците на ядрото имат различни цели – някои подобряват неговата поддръжка в собственото си оборудване, други се ориентират според желанията на потребителите.
GNU/Linux е сложна система, включваща хиляди различни пакети, от най-разпространените, такива като програмите GNU, X.org, графичните среди GNOME и KDE, до специфични за конкретна дистрибуция. Екипите разработчици на всеки проект се различават по брой, подход към работата, използваните инструменти и методите за планиране на работата. При това ядрото на Linux заема особено място сред всички останали приложения. От него зависи възможността за работа на системата GNU/Linux на различни хардуерни платформи и степента на поддръжка на различните устройства. Затова характеристиките на процеса на неговата разработка може до известна степен да служат за индикатор за цялата система GNU/Linux.
Изследването на LF обхваща тригодишен период на разработка на ядрото (от версия 2.6.11 до версия 2.6.24) и се фокусира на такива характеристики, като честотата на версиите и промените, размер на изходните текстове на ядрото и най-главното, позволява да се получи представа кой все пак разработва ядрото на Linux.
Статистиката показва, че средно всяка нова версия на ядрото излиза веднъж на 2,5 – 3 месеца (60 – 110 дни). Преди всичко това е свързано с избрания през 2005 г. модел на разработка, насочен към свеждане до минимум на времето между разработката на нови функции, поддръжката на нови устройства и включването им в ядрото, а така също намаляване до минимум нуждите на създателите на дистрибуции от модификация на ядрото.
При това, броят на промените (кръпки), внасяни в ядрото има тенденцията да нараства. Събирайки тези две характеристики можем да отбележим, че в ядрото се внасят средно по 2,83 пача на час, при това в редовете на кода всеки ден в ядрото се добавят повече от 3000 реда и повече от 1400 реда се модифицират.
Отделно компаниите, които правят тези промени по ядрото, всъщност печелят от този софтуер. От друга страна тези 13% от хоби занимаващите се всъщност допринасят за 13% по-малко програмисти в екипа на компаниите използващи ядрото;)