Новината не изненада анализаторите, предвид провалената сделка по поглъщане на Yahoo.
Microsoft търси начини за бърз напредък на интернет пазара и освен Facebook в нейното полезрение е и AOL, която се явява една от най-големите рекламни "площадки" на американския интернет пазар.
Официални преговори между
Редмънт и Facebook обаче все още не се водят. Инвестиционни посредници,
свързани с Microsoft, проучват на този етап възможността за подобна
сделка.
Не е ясно дали изобщо Facebook е склонна да се продаде.
В момента Microsoft притежава малък дял в социалната мрежа, придобит в края на октомври миналата година.
Тогава Редмънт заплати 240 милиона долара за 1,6% от Facebook.
Освен скромния дял Microsoft получи статут на изключителен продавач на реклама в задграничния бизнес на Facebook.
В същото време пазарната цена на сайта надвишава 15 милиарда долара.
Facebook
съществува от четири години и успя да се наложи като втората по
големина социална мрежа в света със 70 милиона потребители.
Говорителят на Facebook Бранди Баркър е отказала коментар за продажбата и неофициалните контакти с Microsoft.
Новината за тях дойде само няколко дни след като Microsoft се отказа от придобиване на Yahoo за 47,5 млрд. долара.
Целта на сделката беше да се създаде силна фирма в сферата на онлайн рекламата, която да конкурира Google.