Социалните мрежи от вида на Twitter и Facebook струват на бизнеса в Обединеното кралство средно по 1.38 млрд. британски лири, заради загуби в продуктивността, според проучване на специалистите от Morse.
Агенцията за статистически анализи попитала 1460 офисни служители, 57% от които споделили, че използват социални мрежи в работно време за лична цели.
Специалистите изчислили, че това прави средно по 40 минути на седмица прекарани в странични дейности, което на година се равнява на една цяла работна седмица похабена под формата на онлайн забавление в офиса.
Филип Уикс, консултант в Morse, каза: "Популярността на социалните мрежи и микро-блогинг платформи като Twitter и Facebook нарастна осезаемо през последните две години, обаче, редом с това се появи изкушението сред фирмените служители да използват такъв тип сайтове докато са на работното си място. Когато става дума за офисна среда използването на такива сайтове съвсем ясно започва да се превръща в своеобразна черна дупка по отношение на продуктивността".
Ако не се ровеха във facebook, щяха да броят мухите по тавана.