Дълго време не им беше обръщано внимание, тъй като ги смятаха за участ на "пристрастените към компютрите тинейджъри", до момента, в който скитащите се по виртуалните полета подрастващи започнаха да измират един след друг.
Първият тревожен сигнал прозвуча през март 2002 г., когато 21-годишният американец Шон Вили се застреля. Разследването установи, че към този страшен акт го е подтикнала загубата на виртуални артефакти в популярната онлайн игра EverQuest, чийто страстен поклонник е Шон. През същата година баща, който живее във Флорида, така се заиграва в прословутата EverQuest, че напълно забравя за съществуването на двумесечния си син. Оставено без наблюдение, детето загива. Психолозите обявяват тревога. Известният психо терапевт Тимоти Милер отбелязва в статия: "Бях свидетел на много случаи, когато 17-18 годишни младежи, имащи широк достъп до Интернет, години наред не излизат от дома си. Един млад човек се опитваше да получи инвалидност във връзка с агорофобията /страх от открити пространства/, но той нямаше психическо разстройство, а не желаеше да се откъсва от EverQuest и чата.
През 2004 г. Великобритания е потресена от чудовищно убийство. 17-годишният Уорън Пеблан примамва своя приятел, 14-годишния Стефан Пакир в парка на град Лестер, където го заколва безмилостно. На съда обвиняемият заявява, че е умопомрачен от играта Manhunt.