Последните данни от фирмата за интернет мониторинг StatCounter сочат, че делът на Microsoft на пазара на интернет браузъри е спаднал под 50%.
Според StatCounter всички версии на браузъра Internet Explorer взети заедно формират 49.87% от общия пазарен дял, следван от Firefox с 31.5% и Chrome с 11.54%.
Google Chrome се представя доста силно в последно време, утроявайки своя пазарен дял за последната една година, което е забележително постижение.
"Това определено може да се счете за крайъгълен камък в битката между отделните интернет браузъри", коментира Аодан Кулен, изпълнителен директор на StatCounter.
"Само допреди две години IE доминираше на световния пазар с 67% дял", добави той.
Microsoft все още държи мажоритарен дял от потреблението в САЩ, но в Европа делът на IE спадна до 40.26%, което според Кулен се дължи на европейските изисквания потребителите да могат да избират кой да бъде техният браузър по подразбиране.