Брандът иззе първенството на Google, който е класиран на второ място с оценка от 111,5 милиарда долара.
Третата позиция в Brandz Top 100 е за IBM, а Microsoft заема престижното пето място. Според данни на Millward Brown, които подготвят класацията на най-влиятелните световни марки, производителят на iPhone е увеличил стойността на бранда си с 84% от миналата година.
Google пък, които 4 години водеха в подреждането, са единствената марка в топ 10 от класацията, която само за година е понижила стойността си, макар и само с 2%. Това обаче може да се приеме като обяснение защо Лари Пейдж иззе функциите на Ерик Шмидт с идеята да рефокусира компанията.
Въпреки че и IBM падат в класацията, компанията все пак е увеличила стойността на бранда си със 17 на сто миналата година. Тази година дебютант в Brandz Top 100 е Facebook. Социалната мрежа е класирана на 35-та позиция, но пък отчита най-високо повишение на стойността си като бранд – с 246% до малко над 19 милиарда долара.